sobota, 16 lutego 2013

Pretty Little Liars. Niewiarygodne



Autor: Sara Shepard
Oryginalny tytuł: Unbelievable
Seria: Pretty Little Liars [tom 4]
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 328
Premiera: 2011
Czasem przeszłość rodzi mnóstwo pytań bez odpowiedzi. Szczególnie w Rosewood, miasteczku, gdzie trwa nieustająca gra pozorów.


Alison DiLaurentis można było z powodzeniem okrzyknąć najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Otaczała się równie znanym i bogatym gronem przyjaciół, do którego dostanie się stanowiło nie lada wyróżnienie. Gdy pewnego dnia dziewczyna postanowiła zmienić ten zwyczaj i znaleźć nowe koleżanki, wszyscy byli zdziwieni, jednak miny jej nowych znajomych wyrażały największe zszokowanie. Zakompleksiona Hanna, punkowa Aria, przemądrzała Spencer i cicha Emily stały się osobami, które od tego czasu spędzały z Alison najwięcej czasu. Jednak nie trwało to zbyt długo, bo zeszłego lata ich przyjaciółka została uznana za zaginioną i dziewczyny straciły ze sobą kontakt. Ich relacje uległy odnowieniu, gdy wszystkie znów mieszkały w Rosewood, a do śledztwa w sprawie Ali dołączono... jej martwe ciało. Wraz z tym wydarzeniem, poprzedzającym pogrzeb dziewczyny, cztery przyjaciółki zaczęły otrzymywać wiadomości od nieznanej osoby podpisującej się literą A., która znała każdy, nawet najbardziej skrywany przez nie sekret.





Gdy Hanna zaczyna domyślać się, kto jest nadawcą tajemniczych smsów, ma zamiar podzielić się tą informacją z pozostałymi dziewczynami, jednak w drodze na spotkanie z nimi, zostaje potrącona przez samochód. Jak się okazuje, nie był to nieszczęśliwy wypadek; za kierownicą siedziało A. Niestety dziewczyna nie pamięta tego, kto prowadził samochód, ani odkrycia, jakiego dokonała kilkanaście minut przed utratą przytomności. W tej trudnej sytuacji nie może pocieszyć jej Emily, którą rodzice postanowili wysłać do rodziny na wsi w stanie Iowa w nadziei na to, że wyleczy się z bycia homoseksualistką. Z początku nie zapowiada się na udany wyjazd, jednak wszystko jest kwestią czasu i wkrótce dziewczyna odkryje, że być może nie jest aż tak odcięta od świata, jak się tego spodziewała. Natomiast Aria, która po utracie chłopaka, Ezry, a nawet własnej matki, jest zmuszona zamieszkać w mieszkaniu ojca i jego kochanki Meredith. Mimo że kobieta wydaje się miła dla córki swojego partnera, są to tylko pozory, a licealistka już niedługo przekona się, z jak wrednym człowiekiem ma do czynienia. Sytuacja, w jakiej obecnie znajduje się Spencer, również nie należy do najłatwiejszych. Po tym jak jej rodzice i siostra dowiedzieli się, że splagiatowała pracę konkursową, dzięki której została nominowana do nagrody Złotej Orchidei, przestali się do niej odzywać i traktują ją jak cień. Niestety nie może się już wycofać, przez co A. może wykorzystać jej kolejną tajemnicę...

Sara Shepard jest autorką literatury młodzieżowej, poruszającej temat problemów, z którymi boryka się wiele nastolatek, dlatego każda z czytelniczek może odnaleźć część siebie w którejś z bohaterek powieści. Niewiarygodne jest czwartym tomem popularnej serii Pretty Little Liars. Opowiada ona o czwórce przyjaciółek, które nagle zaczęły otrzymywać wiadomości od nieznanego nadawcy i wspólnie próbują ustalić, kim jest ta osoba. Tym razem autorka książki wplata w fabułę elementy thrillera, a nawet kryminału, przez co lektura tej części staje się jeszcze przyjemniejsza, niż w przypadku jej poprzedniczek. Jak z pewnością fani Sary Shepard zdążyli zauważyć, pisarka charakteryzuje się prostym i nieskomplikowanym stylem pisania swoich dzieł. Tym razem w tej kwestii nastąpiła niemała zmiana; zdania są bardziej przemyślane, poprawne gramatycznie i stylistycznie, a przede wszystkim ciekawsze w odbiorze, co tyczy się zasadniczo całej książki, której akcja toczy się znacznie szybciej niż we wcześniejszych tomach.

Tak jak przy poprzednich częściach Pretty Little Liars, również i tę polecę fankom intryg i tytułowych "małych kłamstewek". Na Niewiarygodnych nie zawiodą się miłośniczki serii, które jeszcze nie dotarły do tego tomu. Uwierzcie mi, nie spodziewacie się tego, co tu się stanie! A kto wie, może nawet wspólnie odkryjemy wielki sekret...? ;) Polecam!

Ocena: 9+/10
 Za książkę serdecznie dziękuję księgarni Gandalf!

7 komentarzy:

  1. Czytałam i bardzo podobał mi się ten tom:) Zobaczysz co się później wydarzy... Tego się w ogóle nie spodziewałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czwarty tom to dopiero wierzchołek góry lodowej; co prawda ja zarzuciłam czytanie po bodajże szóstym czy siódmym tomie, ale mam zamiar wrócić do tej serii, bo niesamowicie intryguje mnie, jak skończy się cała historia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam zamiar wziąć się za tą serię, szczególnie, że ostatnio widziałam ją w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Utknęłam chyba na 2 lub 3 tomie i powiem Ci, że choć całość tej serii nie jest zła, to jakoś mnie do niej nie ciągnie... Brakuje mi w niej tego czegoś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądam ten serial, więc myślę że książka by mnie wciągnęła. Bardzo chciałabym móc kiedyś przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez jakiś czas intensywnie poszukiwałam całej tej serii, ale moje słabiutkie finanse nie pozwoliły mi na zakup tego cyklu a bibliotece niestety jej nie mają, więc dałam sobie już z nią teraz spokój. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  7. Cała seria jest jedną z moich ulubionych i nie mogę się doczekać aż w moje ręce wpadnie dziesiąty tom.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i zapraszam do częstych odwiedzin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...